Obiad na szybko: sałatka z zielonej soczewicy.

11:58


To danie jest dobre na każdą okazję i robi się je w nie więcej niż 20 minut. Jest idealnym posiłkiem, który można szybko przygotować do pracy, na uczelnię - jest bowiem smaczny zarówno na ciepło, jak i na zimno. Do tego jest banalnie prosty, a przy tym naprawdę pyszny. Zawsze staram się więc mieć w zanadrzu zapas zielonej soczewicy i dojrzałe awokado, bo to jest taki ratunkowy posiłek, gdy brakuje mi czasu, ochoty, lub po prostu składników na przygotowanie dania mięsnego.


Sałatka z zielonej soczewicy jest bombą wartości odżywczych:
- zielona soczewica - idealne źródło białka pochodzenia niezwierzęcego. 100 g nieugotowanej soczewicy ma aż 24 g białka. Zawiera również potas i dużo witamin z grupy B. 
- awokado - o wartościach odżywczych awokado już kiedyś wspominałam (KLIK) - ostatnio dowiedziałam się również, że jest bardzo dobre dla osób, mających problemy ze stawami, ponieważ korzystnie wpływa na prawidłowe funkcjonowanie chrząstki stawowej. Podobnie zresztą jak imbir i kurkuma. Co ciekawe, te informacje dostałam od ortopedy, który zamiast przepisywać mi tabletki, polecił jedzenie właśnie takich produktów! Nie jest to częste wśród lekarzy, więc byłam bardzo pozytywnie zaskoczona. 
- pomidory - kolejne warzywo o ogromnym potencjale. Potas, witaminy z grupy B, beta-karoten, witamina C. Niestety zimą, te warzywa smakują jak woda, dlatego korzystajmy z tego dobrodziejstwa natury latem!
- oliwa z oliwek - z tego co wiem, jest najlepsza właśnie do sałatek. Jest bardzo dużo sprzecznych informacji dotyczących jej zastosowania przy smażeniu - jedne badania potwierdzają tezę, że przy smażeniu na oliwie powstają toksyczne związki, a inne tę teorię obalają. Ja do smażenia stosuję więc olej kokosowy, a oliwę z oliwek właśnie do sałatek. W dodatku po prostu uwielbiam jej smak w sałatkach!
- czarne oliwki - świat bez czarnych oliwek nie byłby taki piękny ;) Źródło witamin i minerałów, ale co ciekawsze, oliwki pomagają zniwelować wzdęcia i korzystnie wpływają na regenerację wątroby. 
- mozzarella - zawiera duże ilości białka, 24 gramy na 100. Ma też co prawda sporo tłuszczu, ale mimo wszystko zawiera go mniej niż niejeden inny ser. 

Czego potrzebujesz?
- 1 szklanka zielonej soczewicy
- 100 g mozzarelli
- 1 dojrzałe awokado
- 2 pomidory
- garść czarnych oliwek
- oliwa z oliwek
- przyprawy: zioła prowansalskie, bazylia, pieprz ziołowy, kurkuma


Jak wspomniałam, przygotowanie sałatki jest bardzo szybkie. Soczewicę gotujemy przez około 15 minut w lekko osolonej wodzie. Wszystkie inne składniki kroimy w plasterki/kostkę według upodobań. Soczewicę przekładamy do miski, dodajemy składniki, doprawiamy (ja przypraw nie szczędzę - lubię silny aromat ziół, a tu komponują się one idealnie), polewamy oliwą (około 2 łyżki) i całość delikatnie mieszamy. 
Przekładamy na talerz/do pudełka i gotowe! Można jeść zaraz po przygotowaniu lub też na zimno. 

Smacznego!


You Might Also Like

8 komentarze

  1. FitFunMamaRun1 lutego 2015 13:43

    Ja niedawno odkryłam czerwoną soczewica, cudny "strączek" będący bombą białka. Super przepis, prosty, szybki i bogaty w białko - idealny na kolacje po zabieganym dniu :)


    fitfunmamarun.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę w końcu spróbować soczewicy...

    OdpowiedzUsuń
  3. Dokładnie :) Nie wiem ile razy ratowałam się już tym daniem!
    A czerwona soczewica jest świetna! Super smakuje w zupie, z mleczkiem kokosowym... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A jest jakaś różnica w smaku między zielona a czerwoną?

    OdpowiedzUsuń
  5. Są zupełnie inne - zielona jest bardziej zbita i twardsza, po ugotowaniu jest sypka, a z kolei czerwona bardzo szybko się gotuje i robi się z niej bardziej papka - ale taka smaczna papka ;) Czerwona świetnie nadaje się do gęstej zupy!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobrze wiedzieć :). Dzięki za podpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
  7. wymienię tylko pomidora na coś innego i będzie to idealna sałatka dla mnie ^^

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga

Partnerzy

Jestem Fitbeactive.pl Durszlak.pl myTaste.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów JemyZdrowo.pl